Marketingová komunikace E-mail marketing
menu
home Blog  Blog Jak využít databázi e-mailů na maximum?

Jak využít databázi e-mailů na maximum?

 
Jak využít databázi e-mailů na maximum?

Databáze e-mailů – dobrá marketingová příležitost

Žijeme v době, kdy výpočetní technika je neodmyslitelnou součástí našich životů, tak proč ji nevyužít i k vašemu podnikání? Jste nováčci na trhu a hledáte své nové zákazníky? Či jste „zaběhlí mazáci“ s vybudovanou databází svých stávajících klientů, avšak nevíte jak ji co nejefektivněji uchopit a vydělávat na ní?

 

Známe to každý, po dvou dnech odpočinku se v pondělí ráno vracíme do svých kanceláří ke svému nejbližšímu pomocníkovi ve své práci – u někoho je to počítač, u jiného notebook či tablet. S napětím čekáme, kolik nám přes víkend dorazilo nicneříkajících e-mailů z nejpochybnějších zdrojů. Každému z nás se plní e-mailové schránky otravnými spamy. Tak ovšem kvalitní e-mailový marketing nevypadá a smysluplné obchodní sdělení nesmí zapadnout v balastu nevyžádané pošty. Pokud to dokážete, získáte velmi efektivní marketingový nástroj. Pokud ne, vážně poškodíte reputaci vaší firmy nebo značky.


CO JE E-MAIL MARKETING?

Představuji vám kvalitní a hlavně efektivní řešení – neváhejte se pustit do e-mail marketingu.

Někdo by mohl říct – to jsou přesně ty spamy, co mi akorát zabírají místo ve schránce… Omyl – to by nemohl být marketing, kdyby to nefungovalo. Proto tomu říkejme spolehlivý nástroj k využívání e-mailových adres našich nových či stávajících klientů. Aby se stal ovšem spolehlivým, musíme tvořit atraktivní obsah a předmět daného e-mailu.

 

JAK NA SPRÁVNÝ E-MAIL MARKETING?

Databáze
Prvotní a vlastně i nejdůležitějším bodem pro kvalitní e-mail marketing je vytvoření databáze e-mailových adres vašich klientů. Zde platí jednoduché pravidlo – čím více o svém klientovi vím, tím lépe mohu při e-mailingu zacílit skupinu osob, pro které je newsletter určen. Rozlišovat mohu nejenom mužskou a ženskou populaci, ale i věkové nebo zájmové skupiny a mnoho dalších parametrů.
U tvorby databází je jeden velký vykřičník – veškeré e-maily musí být schváleny klientem pro rozesílání obchodních sdělení. Pokud tento souhlas nemáte, můžete se stát nepříjemným „Spamarem“, kterého nemáme rádi. V té horší variantě vás může příjemce nevyžádaného e-mailu nahlásit Úřadu na ochranu osobních údajů, který tyto přestupky řeší nemalými pokutami.

Spolehlivé nástroje
Jakmile máme vytvořenou půdu pro naše newslettery, nejlepší variantou je aktivovat si účet přes osvědčené aplikace, které vám zajistí veškeré potřebné nástroje k nejefektivnějšímu rozesílání newsletterů.
Mezi nejznámější aplikace patří například Smartemailing, Sendmails, nebo třeba SuperMailer.  Ke svému účtu máte přístup kdykoliv budete potřebovat. Můžete si zde tvořit vlastní šablony vzhledu, segmentovat své kontakty do různých kategorií, plánovat kampaně, tvořit různé formuláře, či dotazníky, posílat přání k narozeninám, svátkům či Vánocům, a plno dalších užitečných akcí. Do e-mailů můžete vkládat svá videa, linky na vaše webové stránky, či vkládat potřebné přílohy. Během několika málo minut můžete rozeslat tisíce e-mailů.

Obsah
Když už máme vytvořenou kvalitní databázi i vybraný nástroj pro rozesílání našich newsletterů, musíme strávit i dostatečné množství času na vytvoření kvalitního obsahu a atraktivního předmětu daného e-mailu. Ruku na srdce, čteme pouze e-maily, které nás něčím zaujmou. Většina z nich končí v koši. Největší péči proto věnujte předmětu a následně názvu celého článku. Rozhodující je též výstižný text. Pokud se trefíte do přání a tužeb svého klienta, máte vyhráno!

A to nejlepší na konec? – nezkreslené a spolehlivé statistiky
Že se vám tato činnost zalíbila, ale pořád nemáte 100% jistotu, zda se bude plnit funkce, kvůli které to vše děláte? V rozhodování vám mohou pomoci kvalitní statistiky, díky kterým zjistíte, kolik e-mailů bylo skutečně otevřeno, vráceno, či odhlášeno nebo kolik klientů kliklo na vložené odkazy. Zjistíte například i to, zda někdo přeposlal váš e-mail na další adresy. Perfektní je i možnost propojení sledování statistik díky Google Analytics.


PROČ DĚLAT E-MAIL MARKETING?

Je LEVNÝ v porovnání s jinými propagačními kanály
Je EFEKTIVNÍ, protože proaktivně komunikujete se zákazníky a nečekáte jen pasivně na jejich kroky
Je OKAMŽITÝ, oproti jiným formám komunikace funguje bez zbytečné prodlevy
Je MĚŘITELNÝ, statistiky kampaní umožňují sledovat otevření zprávy, kliknutí na odkaz, odhlášení…
Je CÍLENÝ, kampaň lze zaměřit na vybraný segment z databáze klientů


A jak jste na tom vy s rozesíláním obchodních sdělení?

Autor článku: Kateřina Fischerová


Další stránky, které si ještě musíte přečíst:

KOMUNIKUJTE NA FACEBOOKU SPRÁVNĚ

ROZUMÍTE SLOVU PUBLIC RELATIONS?


 
 
 
info@relative.cz / +420 724 482 112 / +420 568 840 038 / copyright Relative