Budování vztahů s veřejností není jen komunikace s médii a psaní článků. Do oblasti PR spadá i to, jaké má společnost vztahy se svými zaměstnanci. Přečtěte si zkušenosti specialistky na public relations.
PR (public relations) je často používané slovo, ale rozumí lidé jeho obsahu?
Mnozí zužují chápání PR pouze na tzv. media relations, tedy na vztahy s médii a to převážně na televizi, rozhlas a tisk. PR je komplexní komunikace, která vytváří obraz vnímání firmy nebo jednotlivce. Aktuální je digitální a online komunikace, sociální sítě, firemní identita a společensky odpovědné aktivity. Do oblasti PR patří také to, jak chodí zaměstnanci firmy oblečení a jak prezentují firmu ve svém volném čase. Reklama je dnes na ústupu, mnohem silněji jsou lidé ovlivnitelní doporučením a zajímavým obsahem s přidanou hodnotou. PR je dlouhodobý proces budování vztahů s veřejností. PRisté se starají o firmy a instituce nejen v době, kdy se jim daří, ale i v případné krizi. PRista je kormidelník, který udává směr, musí mít rozhled na všechny strany a vědět, kdy přidat a kdy stoupnout na brzdu.
Základem dobrého PR je kvalitní obsah je. Jaký musí být?
Kvalitní obsah musí zábavný, konkrétně šitý na míru a empatický, což znamená, že čtenáři sedne a má chuť ho šířit dál, bavit se o něm nebo na něj upozornit. Pokud napíšete text, který vás nezaujme a sami byste si ho nepřečetli, je něco špatně.
Informace jsou všude kolem nás. Lidé jsou jimi přesyceni. Jakým způsobem je můžeme ještě oslovit, aby naše sdělení vnímali?
Je pravda, že spousta informací je zbytečných. Dobrý PRista musí umět rozeznat důležitou informaci od nedůležité. Není problém se dnes dostat k informacím, ale je důležité je umět kvalitně zpracovat a předat vhodným načasováním a vhodnou cestou. Velké množství informací snižuje schopnost se soustředit, ubíjí fantazii, kreativitu i paměť. Proto se poslední roky věnuji výzkumu mozku a mentálnímu tréninku. Díky těmto poznatkům znovu poznáváme člověka a jeho vnímání okolí. Pokud má PR za cíl ovlivnit, udržet, změnit vztah či postoj, musíme dokonale vědět kdo je náš partner na druhé straně.